Family time!

#04 Mini AustralieAustralië
Na een relatief kort vluchtje, Bali ligt op maar 5 uur vliegen van Australië, kwamen we aan in Brisbane! Tom, Trudy en Shona (vriendin van Trudy) kwamen ons ophalen. Heerlijk om bij te kletsen, het huis van Tom en Trudy te zien, de hond Ivy te knuffelen en ons Engels weer een beetje op te poetsen. De dag erna onze Jucy opgehaald, maar we besloten nog een dagje bij Tom en Trudy te blijven om nog meer bij te kletsen. Tenslotte hadden we elkaar niet meer gezien na onze bruiloft anderhalf jaar geleden en hebben we allemaal weer zoveel meegemaakt! De dag erna zijn we vertrokken om hen verder met rust te laten om de laatste dingetjes voor hun bruiloft te regelen.

Met onze oooh zo vertrouwde Jucy gingen we op pad richting een van een tante van Tim, Linda. Het was best een eind rijden, maar we genoten zo van de mooie uitzichten langs de snelweg en het rijden in onze groene campervan, dat we er waren voordat we het wisten! De vorige keer toen we in Australië waren, waren Linda en Geoff op zoek naar een nieuw huis. Het was daarom erg leuk om te zien waar ze nu wonen. We genoten van het heerlijke eten dat Linda en Tim kookten, de tuin, de heerlijke ‘hang-stoel’, de gesprekken die we hadden, fijn om weer familie te zien!

Vanuit Linda reden we via een aantal leuke tussenstops weer naar Brisbane, daarna nog een stukje verder naar het noorden, naar het kleine plaatsje Pomona, waar de bruiloft gehouden werd. Op een prachtige locatie in het park, gaven Tom en Trudy elkaar het ja-woord. Een bruiloft met bridesmaids en –grooms, een flowergirl, de prachtige speeches van Trudy haar vader en de best man van Tom, de band van Trudy haar broer en de mooie vows van elkaar, maakte dit een mooie persoonlijke bruiloft. Bijzonder om dit mee te mogen maken! Familie van Marie Anne uit andere delen van Australië waren ook overgevlogen voor de bruiloft, wat erg gezellig was. De dag erna kwam een groot deel van de familie en vrienden van Tom en Trudy naar het strand, om na te praten over de bruiloft en lekker bij te kletsen.

Vervolgens vertrokken wij weer naar de familie van Tim. ‘s Avonds laat kwamen we aan bij Vicky. Helemaal niet stilgestaan bij het tijdsverschil tussen Queensland en NSW, kwamen we rond half 10 aan bij Vicky. Verbaasd deed ze de deur open, ze had ons pas de dag erna verwacht, maar met grote enthousiasme werden we ontvangen! Jeannette, een vriendin van de familie, was ook bij Vicky, dus kletsten we tot middernacht door. Daarna reden we voorzichtig naar Ingrid (je weet het tenslotte nooit met al die kangaroo’s in Australië, die willen we liever niet aanrijden!), om daar te kamperen. Toen we wakker werden, kwamen de enthousiaste Ingrid en Dough al op ons afgerend om ons te begroeten. Ze hadden stiekem al verwacht dat die Jucy van ons zou zijn, maar ja, je weet natuurlijk nooit.. Met Ingrid, Vicky en Jeannette zijn we naar het strand geweest (even lekker gezwommen in het ijskoud, 18 graden, water), hebben we heerlijk gegeten en maakten we het weer veel te laat. Omdat Linda twee dagen later jarig was, gingen Vicky en Ingrid alvast richting Linda rijden om eerst nog twee dagen te kamperen op hun favoriete bush camping. Wij besloten een dagje naar Byron Bay te gaan om Tom en Trudy daar op te zoeken die daar een huis hadden gehuurd met vrienden en daarna nog en nachtje naar de camping te gaan. Van Dough hoorden we dat het het juiste moment was om walvissen te spotten, dus dat wilden we ook gaan doen vanaf de vuurtoren van Byron Bay. Diezelfde ochtend nog tijdens een strandwandeling zag Marie Anne opeens twee walvissen uit het water springen! Zo gaaf, maar helaas wel ver weg. Daarom liepen we de dag erna ‘s ochtends vroeg (toen de zee nog rustig was) naar de vuurtoren om de walvissen beter te spotten. Samen met Shona genoten we van de walvissen en dolfijnen die voorbij kwamen, over de ook wel genoemde ‘humpback-whale highway’. Daarna namen we een duik in de zee met Tom en Trudy, namen we afscheid van hen en vertrokken we naar de bush camping. Tegen zonsondergang kwamen we daar aan en overal zagen we kangaroos. Heel veel kleintjes zaten in de buidel van de moeder, wat ontzettend schattig!

Aangekomen bij de tent van Ingrid en Dough, kwamen we er al snel achter dat dit een verzamelplaats is van de hippie vrienden van hen. De één stond in een yoga pose voor zijn tent, de ander blies op de fluit en Ingrid speelde een deuntje op de gitaar. s ’Avonds bij het kampvuur werd muziek gemaakt en zongen we de ‘sterren’ van de hemel. Bijzonder om bij te zijn! Helaas hebben we de eclips die die nacht er zou zijn, niet gezien door de hoeveelheid wolken. De dag erna vertrokken we naar Linda, om haar verjaardag te vieren. En zo waren we met alle tantes en ooms uit Australië bij elkaar, gaaf dat dit zo kon! Helaas brak ook de tijd aan om afscheid te moeten nemen van hen allen. Onze tijd in Australië zat er alweer bijna op. Op de terugweg naar Brisbane maakten we nog één tussenstop in Lamington National Park. De vorige keer dat we hier waren vonden we dit één van de mooiste parken van de oostkust, en aangezien we alleen nog maar stranden hadden gezien, wilden we dit nog even meepakken en een stevige wandeling maken. Wat blijven die campings midden in de natuur toch mooi!! Thanks Australia!

Singapore
Begin van de avond kwamen we aan in Singapore. Met de MRT gingen we naar de stad. Al toen we uitstapten viel het op dat er veel Indiërs in gele of rode kleden liepen, sommige geschminkt, anderen liepen met mangotakken. Het bleek dat er op dat moment een fire walking event was, waarbij de mannen één voor één over hete kolen liepen in de tempel. Een paar duizend hindoestanen wachten geduldig op hun beurt. Hoe dichter we bij de tempel kwamen, hoe meer er werd gezongen, gedanst en succes gewenst door de vrouwen. Via een klein stukje Chinatown, zijn we naar de rivier gelopen om aan het water bij clarke quay te eten en de avond af te sluiten.

De volgende ochtend stonden we alweer vroeg op, onze vlucht ging namelijk alweer in de middag, om nog iets van Singapore te kunnen zien. We liepen naar de Marina Bay, om het meest aparte bouwwerk van Singapore te zien, de Marina Bay Hotel. Daarna hebben we nog een rondje gelopen door little India. Hiermee zat ons korte tripje in Singapore er alweer op,  wat is er veel veranderd in de afgelopen 10 jaar!

Thailand
Wat is het weer heerlijk om weer in Thailand te zijn. Marie Anne haar ouders en broer waren er ook, dus dat maakte het welkom extra gezellig. Met z’n 5en hebben we de verjaardag van Marie Anne haar moeder gevierd, gezwommen in het zwembad, heerlijk gegeten en veel bij gekletst. Ook zijn we met de boot naar Ao Nang en Railay Beach gevaren, waar we eigenlijk de vorige keer met de auto heen wilden gaan. De omgeving daar is prachtig met alle rotsformaties en kleine strandjes.
Helaas moesten Marie Anne haar ouders en haar broer ons na een aantal dagen weer verlaten. En zo besloten we zelf nog een aantal leuke dingen te doen. Op de enige regenachtige dag zijn we naar het upside-down-house geweest en hebben we geshopt (er zijn al 4 paar slippers gesneuveld in de afgelopen weken!). Ook zijn we naar leuke restaurantjes geweest, hebben we strandwandelingen gemaakt en hebben we heerlijk gerelaxt aan het zwembad. Op maandagavond gingen we naar de Simon Cabaret Show. Al jaren zeggen we tegen elkaar dat we eens naar een Thaise show moeten en dus besloten we naar een ladyboy-show te gaan (hedendaagse cultuur?). Halverwege de show werd Tim op het podium gehaald en heeft hij mogen (hmm moeten?) ‘dansen’ met een ladyboy. Het was erg hilarisch!

Ondertussen hebben we ons ook voorbereid op Afrika en hier en daar wat mailtjes getypt. Het aftellen is nu echt begonnen.. De backpacks zijn op dit moment bijna ingepakt, we eten straks nog een salade, springen even onder de douche, stappen in de auto om naar het vliegveld te gaan en dan… 26uur later zijn we eindelijk in Tanzania!

Tijd om aan het werk te gaan!